Matka Joanna od Aniołów - Film Polski 1960





Aktorzy:

Lucyna Winnicka – matka Joanna
Anna Ciepielewska – siostra Małgorzata od Krzyża
Kazimierz Fabisiak – ksiądz Brym
Stanisław Jasiukiewicz – Chrząszczewski
Mieczysław Voit – ksiądz Suryn, Rabbi
Maria Chwalibóg – karczmarka Antosia
Halina Billing-Wohl – zakonnica
Magda Teresa Wójcik – siostra zakonna
Jerzy Kaczmarek – Kaziuk
Jarosław Kuszewski – Juraj
Zygmunt Zintel – Wincenty Wołodkowicz
Franciszek Pieczka – Odryn


Das Szenario wurde von der bekannten Geschichte Iwaszkiewicza.Efekt Motive literarisches Werk geschaffen und der Film ist in Stolarszczyźnie achtzehnten Jahrhunderts in einem abgelegenen Kloster. Lokale Nonnen mit ihren Äbtissin Joanna vom Teufel besessen. Mit dem Treffen kommen junge Exorzist - Vater Suryn. Seine Behandlungen, Gebet und Kasteiung fruchtlos sein. Was mehr ist, beginnt der Priester, um die seltsame Atmosphäre der Angst im Kloster herrschenden eingeben. Die zunehmend erleben eine spirituelle Dilemmata, oft fühlt er sich verloren. Er erkennt nicht, dass an der Quelle seiner Probleme ist die weltlichen Liebe zu seiner Mutter Joan. Sie schiebt Suryn dramatischen krok.Ksiądz beschließt, die Frau, die er auf Kosten der Todsünde geliebt, sogar heilen ... der Rabbi Hilfe war, zu suchen die Wahrheit sagt ihm ". Die Liebe ist an der Unterseite der alles" Für einen Mann, der irdischen Liebe, wollen aber nicht zu, können sie nicht oder nicht in der Lage oder Priester Suryn oder Mutter Joanna zuzugeben. Geschichte Iwaszkiewicza gesättigten Atmosphäre Verrücktheit und dunkle Mystik ist es subtile Analyse der menschlichen Emotionen. Dies ist die von den Autoren betroffen ist eine komplexe Kombination Suryn Gefühle der Romantik und Joanna. Kawalerowicz sagte dies in einem Interview: "Geschichte wurde mir von Ivashkevich interessiert, dass jeder von uns ist sehr nah .. fühlt sich etwas, ist ein Film über die menschliche Natur, trotz eines sehr spezifischen Wahl der Form und der Realität Film in Konflikt Gefühle der Menschen essen die Psyche der Menschen ohne Gewohnheiten "Trotz dieser klare Erklärung" Mutter Joan. "Das ist eine Frage der Auslegung zweideutig. "Klöster Melodram", eine Abhandlung über den Konflikt von "Gottheit" und "Menschlichkeit" im Menschen, eine philosophische Abhandlung über das Problem des Bösen? "Mutter Joan ..." immer noch fasziniert, fragt er, Intrigen, provoziert weitere Fragen.




Feature film, psychological Year: 1960 The scenario was created by the well-known story Iwaszkiewicza.Efekt motives literary work and the film is in Stolarszczyźnie eighteenth century in a remote monastery. Local nuns with their abbess Joanna possessed by the devil. With the meeting coming young exorcist - Father Suryn. His treatments, prayer and mortification prove to be fruitless. What's more, the priest begins to enter the strange atmosphere of fear prevailing in the monastery. The increasingly experiencing a spiritual dilemmas, often he feels lost. He does not realize that at the source of his problems is the most secular love for his mother Joan. She pushes Suryn dramatic krok.Ksiądz decides, the woman he loved at the expense of mortal sin, even cure ... the rabbi help was to seek the truth tells him ". Love is at the bottom of everything" For a man, earthly love but do not want to, they can not or will not be able to admit or priest Suryn or mother Joanna. History Iwaszkiewicza saturated atmosphere weirdness and dark mysticism, it is subtle analysis of human emotions. This is the most affected by the authors is a complex combination Suryn feelings of romance and Joanna. Kawalerowicz said this in an interview: "story has interested me about Ivashkevich, that each of us is very close .. feels something is a movie about human nature, despite a very specific choice of form and reality film in conflict feelings of man are eating the psyche of people without habits . "Despite these clear explanation" Mother Joan "is subject to interpretation ambiguous. "Monasteries melodrama", a treatise on the conflict of "divinity" and "humanity" in man, a philosophical treatise on the problem of evil? "Mother Joan ..." still fascinates, he asks, intrigues, provokes further questions.

Film fabularny, psychologiczne Rok: 1960 Scenariusz został stworzony przez znanych motywów Iwaszkiewicza.Efekt historia pracy literackiej i filmowej w Stolarszczyźnie XVIII w odległym klasztorze. Miejscowe zakonnice z ich Joanna opętany przez ksieni diabłu. Z spotkania przychodzi młody egzorcysta - Ojciec Suryn. Jego zabiegi, modlitwa i umartwienia okazują się bezowocne. Co więcej, ksiądz zaczyna wejść na dziwną atmosferę strachu panującą w klasztorze. Coraz bardziej przeżywa duchowe rozterki, często czuje się zagubiony. Nie zdaje sobie sprawy, że u źródła jego problemów jest najbardziej świecka miłość do swojej matki Joan. Ona pcha Suryn dramatyczne krok.Ksiądz decyduje, kobietę, którą kochał kosztem grzechu śmiertelnego, nawet leczyć ... help rabinem był do poszukiwania prawdy mówi mu ". Miłość jest na dnie wszystkiego" Dla człowieka, ziemskie kocham, ale nie chcą, nie mogą lub nie będzie w stanie przyznać, ksiądz Suryn lub czy matka Joanna. Historia Iwaszkiewicza nasycone atmosfera mistycyzmu i ciemne niesamowitość, jest subtelna analiza ludzkich emocji. To jest najbardziej dotkniętych przez autorów jest złożonym uczucia Połączenie Suryn romansu i Joanny. Kawalerowicz powiedział w wywiadzie: "historia interesowała mnie Iwaszkiewicz, że każdy z nas jest bardzo blisko .. czuje coś jest film o naturze ludzkiej, pomimo bardzo specyficzny wybór formy i filmu w rzeczywistości uczucia konfliktowych człowieka jedzą psychika ludzi bez nawyków. "Pomimo tych jasnych wyjaśnień" Matka Joanna "jest przedmiotem interpretacji dwuznaczny. "Klasztory melodramat", traktat o "boskości konfliktu" i "ludzkości" w człowieku, traktat filozoficzny na temat problemu zła? "Matka Joanna ..." wciąż fascynuje, pyta, intryguje, prowokuje pytania.


Long-métrage, l'Année psychologique: 1960 scénario a été créé par des motifs bien connus Iwaszkiewicza.Efekt histoire travail littéraire et cinématographique dans Stolarszczyźnie XVIIIe siècle dans un monastère isolé. Religieuses locales avec leur abbesse Joanna possédés par le diable. Avec la prochaine réunion jeune exorciste - Père Suryn. Son traitements, la prière et la mortification seraient infructueuses. Qui plus est, le prêtre commence à entrer dans l'atmosphère étrange de la peur qui règne dans le monastère. Les dilemmes spirituels qui connaissent de plus en plus souvent se sent perdu. Il ne réalise pas que, à la source de ses problèmes est l'amour le plus laïque pour sa mère, Joan. Elle pousse Suryn dramatique krok.Ksiądz décide, la femme qu'il aimait au détriment de péché mortel, même guérir ... aider le rabbin qu'il était de chercher la vérité lui dit. "L'amour est à la base de tout" Pour un être humain, l'amour terrestre, mais ne veulent pas, ils ne peuvent pas ou vous ne serez pas en mesure d'admettre le prêtre Suryn ou si la mère Joanna. Histoire Iwaszkiewicza atmosphère saturée de mysticisme et d'étrangeté sombre, est une analyse subtile des émotions humaines. Ceci est le plus touché par les auteurs est un complexe des sentiments combinaison Suryn de romance et Joanna. Kawalerowicz déclaré dans une interview: «Je me suis intéressé à l'histoire Ivashkevich, que chacun de nous est très proche .. sent quelque chose est un film sur la nature humaine, malgré un choix très spécifique de la forme et le sentiment du film, en fait, les conflits humains qu'ils mangent psyché de personnes sans habitudes." Malgré ces clair explications "Mère Jeanne» est sujette à interprétation ambiguë. "Mélodrame monastères", un traité sur le «conflit divine» et «humanité» dans l'homme, un traité philosophique sur le problème du mal? "Mère Jeanne ...» fascine toujours, il demande, intrigues, provoque des questions.

Spillefilm, den psykologiske Year: 1960 scenario ble skapt av kjente motiver Iwaszkiewicza.Efekt historie forfatterskap og film i Stolarszczyźnie attende århundre i et avsidesliggende kloster. Lokale nonner med deres abbedisse Joanna besatt av djevelen. Med møtet kommer unge eksorsist - Far Suryn. Hans behandlinger, bønn og ydmykelse vise seg å være nytteløst. Hva mer, begynner presten å angi merkelig atmosfære av frykt rådende i klosteret. De stadig opplever åndelige dilemmaer, ofte føler seg fortapt. Han forstår ikke at kilden til hans problemer er den mest sekulære kjærlighet til sin mor, Joan. Hun skyver Suryn dramatisk krok.Ksiądz bestemmer, kvinnen han elsket, på bekostning av dødssynd, selv kurere ... hjelpe rabbineren han var å søke sannheten forteller ham. "Kjærligheten er på bunnen av alt" For et menneske, jordisk kjærlighet, men ikke vil, kan de ikke eller vil du ikke være i stand til å innrømme presten Suryn eller hvis mor Joanna. Historie Iwaszkiewicza mettet atmosfære av mystikk og mørke weirdness, er subtil analyse av menneskelige følelser. Dette er den mest berørt av forfatterne er en kompleks kombinasjon Suryn følelser av romantikk og Joanna. Kawalerowicz sa i et intervju: "Jeg var interessert i historie Ivashkevich, at hver enkelt av oss er svært nær .. føler noe er en film om menneskets natur, til tross for en svært spesifikke valg av form og følelse av filmen, faktisk, menneskelige konflikter de spiser psyken til folk uten vaner." Til tross for disse klare forklaringer "Mother Joan" er gjenstand for fortolkning tvetydig. "Klostre melodrama", en avhandling om "guddommelig konflikt" og "menneskeheten" i mennesket, en filosofisk avhandling om det ondes problem? "Mother Joan ..." fortsatt fascinerer, spør han, intriger, provoserer spørsmål.
f